محصولات مرتبط
*** پرداخت لیزینگ شرکتی *** |
*** شیوه پرداخت اول * پیش پرداخت 540.000.000 تومان * یک ماه بعد از پیش پرداخت 108.000.000 تومان * دو ماه بعد از پیش پرداخت 108.000.000 تومان * الباقی در اقساط ۲۴ ماهه ، مبلغ هر قسط 23.000.000 تومان * تحویل یک ماه بعد از پیش پرداخت دوم |
*** شیوه پرداخت دوم * پیش پرداخت 370.000.000 تومان * یک ماه بعد 196.000.000 تومان * یک فقره چک یک ماه بعد از پرداخت دوم 105.000.000 تومان * یک فقره چک دو ماه بعد از پرداخت دوم 105.000.000 تومان * الباقی در اقساط ۲۴ ماهه ، مبلغ هر قسط 23.300.000 تومان * تحویل یک ماه بعد از وصول دومین چک پیش پرداخت |
*** شیوه پرداخت سوم * پیش پرداخت 750.000.000 تومان * الباقی در اقساط ۲۴ ماهه ، مبلغ هر قسط 23.000.000 تومان * تحویل ۱۵ روز کاری بعد از تکمیل پرونده |
*** شیوه پرداخت چهارم ـ شرایط پرداخت کالانو (لیزینگ بانک تجارت) * پیش پرداخت 730.000.000 تومان * معرفی به بانک تجارت * وام ۳۶ ماه مبلغ قسط 150.000.000 تومان * تحویل ۱۵ روز کاری بعد از واریز وام از طریق بانک تجارت |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
درباره فردا ۵۱۱ فردا ۵۱۱ یک سدان کوچک سگمنت B است که از سال ۱۴۰۰ توسط گروه خودروسازی فردا موتورز به بازار ایران عرضه میشود. این خودرو در واقع از محصولات شرکت چانگان بوده و در بازارهای جهانی با نام چانگان آلسوین شناخته میشود. نخستین نسل چانگان آلسوین در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد و در سال ۲۰۱۷، نسل سوم این خودرو در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. تاکنون این خودرو در کشورهای مختلفی از جمله ایران، پاکستان و چین روی خط تولید قرار گرفته است. از جمله نکات مثبت و نسبتا متمایز FMC 511 میتوان به برخورداری از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و سیستم استاپ استارت اشاره کرد که در خودروهای مونتاژی این رنج قیمتی کمتر دیده میشود. اما در عین حال متاسفانه امکانات پرکاربرد و پرطرفداری مانند کروز کنترل در لیست تجهیزات اف ام سی ۵۱۱ به چشم نمیخورد. این محصول اقتصادی میتواند رقیب بسیار مناسبی برای تولیدات پرتیراژ داخلی باشد، با این شرط که شرکت مونتاژ کننده، قیمت معقولانهتری برای آن در نظر بگیرد. | ||||
![]() | ||||
طراحی بدنه FMC 511 با اولین نگاه به بدنه فردا ۵۱۱ میتوان متوجه شد این سدان کوچک تقریبا به گونهای طراحی شده است که ظاهری شبیه به محصولات پرطرفدار این سگمنت مانند هیوندای اکسنت و جک J4 داشته باشد و رقیبی مناسب برای این دسته از سدان های کوچک بازار تلقی شود. اگرچه این سبک طراحی بدنه خیلی هیجانانگیز و جوانپسند نیست، اما کاملاً مطابق با سلیقه مشتریان هدف این نوع سدان ها، یعنی خانوادهها و افراد مسنتر ترسیم شده است. انحناهای بدنه نسبتاً ملایم هستند، اما در المانهایی مانند چراغهای جلو و عقب، میتوان برخی زوایای نسبتاً تند و تیز را هم مشاهده کرد که باعث جذابتر شدن چهره اف ام سی ۵۱۱ شدهاند. به کارگیری برخی خطوط حجمی و برجسته روی پروفیل جانبی، درب موتور و قسمت عقب خودرو هم از سادگی بدنه میکاهد و استایل فردا ۵۱۱ را کمی خوش تراشتر جلوه میدهد. | ||||
![]() | ||||
در مجموع میتوان اینطور نتیجه گرفت که فرم بدنه فردا ۵۱۱ شاید خیلی آدرنالینزا نباشد، اما تیر طراحان آن تقریبا به هدف خورده است؛ چرا که مشتریان اصلی این سدان، خانوادهها با توان مالی متوسط رو به پایین هستند و میتوان ادعا کرد که در این محدوده قیمتی، تقریبا انتظار بیشتری از استایل ظاهری ماشین خود ندارند. | ||||
مشخصات فنی فردا ۵۱۱ خوشبختانه FMC 511 به سمت استفاده از موتورهای نسبتا پردردسر توربوشارژ نرفته و در عوض، یک موتور چهار سیلندر خطی اتمسفریک به حجم ۱.۵ لیتر را در قسمت دماغه خود جای داده است. این نوع موتورهای تنفس طبیعی کمحجم ۱۶سوپاپ که پیش از این در بسیاری از خودروهای پرفروش بازار حضور داشتهاند، هم از نظر قدرت و کارایی برای تامین نیاز مشتریان ایرانی کافی بودهاند و هم استهلاک و دردسرهای نگهداری به نسبت پایینتری برای مالکان به وجود آوردهاند. | ||||
![]() | ||||
موتور فردا ۵۱۱ قدرتی برابر ۱۰۶ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. نهایت گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز برابر ۱۴۵ نیوتن متر است که از دور ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه زیر تایرهای خودرو قابل احساس خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، در اینجا یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به خدمت گرفته شده است تا نیروی موتور را به چرخهای جلو انتقال دهد. استفاده از گیربکسهای دو کلاچه تَر (W-DCT) برای یک موتور تنفس طبیعی کم حجم خیلی مرسوم نیست و معمولا اینگونه موتورها با گیربکسهای سیویتی یا اتوماتیک سنتی همراه میشوند. | ||||
![]() | ||||
ماشین FMC 511 حدود ۱۱۱۵ کیلوگرم وزن دارد و مصرف سوخت آن به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۶.۴ لیتر ذکر شده است. باک سوخت این سدان کوچک مونتاژی ۴۰ لیتر ظرفیت دارد که شاید در ابتدا کمی کوچک به نظر برسد، اما اگر مصرف سوخت این خودرو واقعا در حد ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد، احتمالا تعدد دفعات سوختگیری خیلی افزایش نخواهد یافت. | ||||
![]() | ||||
متاسفانه در مورد شتاب صفر تا صد فردا ۵۱۱ اطلاعات رسمی منتشر نشده است، اما تستهای غیررسمی نشان میدهد که این خودرو حداقل به چیزی حدود ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پس انتظار شتاب بالا را از این ماشین خانوادگی نداشته باشید. وجود سیستم تعلیق مکفرسون مستقل در جلو و یکپارچه توییست بیم در عقب نیز باعث میشود تا یک سواری نسبتاً متعادل با هندلینگ قابل قبول برای مصارف عادی را از فردا ۵۱۱ شاهد باشیم. | ||||
طراحی کابین و امکانات اف ام سی ۵۱۱ بعد از پا گذاشتن به داخل کابین فردا ۵۱۱ با یک سبک طراحی نسبتاً نامتقارن در داشبورد روبرو میشوید. فرم داشبورد FMC 511 طوری طراحی شده که اگرچه خیلی مدرن و امروزی نیست، اما گوشه چشمهایی به طرحهای امروزی دارد و در نوع خود برای یک ماشین اقتصادی در شرایط فعلی، جذاب و نسبتاً زیبا به حساب میآید. | ||||
![]() | ||||
حتی میتوان این سبک طراحی را تا حدود کمی اسپرت و جوانپسند نیز دانست؛ اگرچه چگالی این معیار خیلی بالا نیست اما مواردی مانند نمایشگر ایستاده، غربیلک فرمان دی-کات و دریچههای دایرهای تهویه در دو طرف داشبورد، تا حدودی حس اسپرت بودن را به کابین این خودرو اضافه کردهاند. طرح نمایشگر کیلومترشمار نیز در نوع خود جالب است؛ چرا که یک صفحه دایرهای بزرگ با نشانگر آنالوگ در وسط قرار گرفته تا سرعت خودرو را به نمایش بگذارد. در دو طرف آن نیز دو نمایشگر کوچک دیجیتال، سایر اطلاعات مانند دور موتور، مسافت پیموده شده و … را به راننده منتقل میکنند. | ||||
![]() | ||||
مطابق انتظار، پوسته داشبورد و اکثر نواحی تودریها یا پنل جعبه دنده از جنس پلاستیک خشک ساخته شده است که البته کیفیت آن نسبتا قابل قبول احساس میشود. اما خوشبختانه قسمت بازویی درها با روکش چرم مصنوعی همراه شده تا کاربران حس راحتی بیشتری در این قسمتها تجربه کنند. فرم صندلیها نیز به نوبه خود تا حدودی ارگونومیک به نظر میرسد و استفاده از روکش چرمی پارچهای نیز در ارتقای کیفیت آنها تاثیر قابل قبولی داشته است. همچنین، داخل کابین فردا ۵۱۱ با میزان فضای نسبتاً متعادلی روبرو خواهید شد که در این کلاس بدنه قابل قبول است و محدودیت آزاردهندهای در صندلیهای ردیف عقب برای سرنشینان با قد متعارف به وجود نمیآورد. | ||||
![]() | ||||
در مورد امکانات این خودرو هم باید گفت که متاسفانه مواردی پرکاربرد مانند کروز کنترل و تهویه اتوماتیک در لیست امکانات FMC 511 دیده نمیشود، اما در عوض تجهیزاتی مانند: کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری و کشش، اتولایت، نمایشگر ۷ اینچی مالتیمدیا، دوربین عقب، سانروف، فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، تهویه دیجیتال و… در فهرست آپشنهای اف ام سی ۵۱۱ وجود دارند که باعث ارتقای رفاه و ایمنی کاربران این خودرو خواهند شد. | ||||
| ||||
مزایا و معایب
| ||||
دیدگاه خود را بنویسید